ورود / ثبت نام
پروفایل سوابق سفارش خروج

دسته بندی کالاها

ورود/ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد نمایید




کد یکبار رمز خود را وارد کنید

شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید
0 تومان
پیگیری سفارش


در این مقاله شما راهنمای آموزشی تشخیص تاریخ صحیح انقضاء محصولات خارجی را مطالعه خواهید کرد و اطلاعات مفیدی در این خصوص یاد خواهید گرفت.

بمنظور اطلاع دقیق و واقعی از تاریخ انقضاء یک کالا و با توجه به رعایت تاریخ انقضا در محصولات خوراکی و بهداشتی و آرایشی؛ بر روی محصولات خارجی کدی وجود دارد که برای مشخص نمودن تاریخ تولید و انقضاء محصولات به کار می‌رود. این کد، بچ کد ( Batch Code ) نامیده می‌شود. بچ کد ترکیبی از اعداد و حروف است که در حین تولید بر روی بسته‌بندی محصولات درج می‌شود و با کمک آن اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء و اصالت محصول قابل مشاهده و بررسی است.

راهنمای آموزشی تشخیص تاریخ صحیح انقضاء محصولات خارجی

تشخیص تاریخ تولید از طریق سایت‌های بررسی کننده تاریخ انقضاء محصولات خارجی:

برای بررسی تاریخ تولید، انقضاء و اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی برندهای خارجی می‌توانید از 4 سایت معتبر زیر کمک بگیرید:

می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌ها فوق الذکر و وارد کردن بچ کد و نام شرکت تولیدکننده محصول در بخش مربوطه، از تاریخ تولید، انقضاء و عمر محصول خریداری شده بر اساس ماه و روز مطلع شوید.

راهنمای آموزشی تشخیص تاریخ صحیح انقضاء محصولات خارجی


راهنمای آموزشی تشخیص تاریخ صحیح انقضاء محصولات خارجی

تعیین تاریخ انقضاء محصولات پس از باز کردن پلمپ:

یکی از مهم‌ترین علائم که بر روی محصولات آرایشی و پوستی درج می‌شود؛ نماد (PAO) مخفف عبارت Period After Opening است. این نماد به شکل جعبۀ در باز بر روی تمام محصولات درج می‌شود و نشانگر مدت زمان استفاده از محصولات پس از باز کردن پلمپ است که پس از اتمام این مدت به هیچ وجه نباید از محصول استفاده کنید.

بر روی این ظرف در باز، عددی با حرف M درج می‌شود که این عدد نشان‌دهنده بازۀ زمانی استفاده از محصول و حرف M به معنای Month یا ماه است.

معنای اعداد درج شده بر روی جعبۀ در باز (نماد PAO):

6M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 6 ماه قابل استفاده است.

12M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 12 ماه قابل استفاده است.

18M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 18 ماه قابل استفاده است.

24M: از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا 24 ماه قابل استفاده است.

تشخیص تاریخ انقضاء از طریق بچ کد محصولات:

تاریخ انقضاء اکثر برندهای خارجی از طریق بچ‌کد درج شده بر روی بسته‌بندی قابل تشخیص است.

به عنوان مثال اعداد 1047 را در نظر بگیرید، این عدد نشان‌دهندۀ تاریخ تولید و انقضاء محصولات هستند؛ به طوری که عدد یک نشان‌دهندۀ سال تولید (2021)، عدد 047 نیز به معنای 47 اُمین روز سال (روز 17 ماه فوریه) است.

بررسی تاریخ انقضاء از طریق بارکد:

تمامی محصولات خارجی دارای بارکد (شناسه) هستند که شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص بارکد خوان، اطلاعات مورد نیاز دربارۀ محصول خریداری شده را کسب کنید. این نرم افزارها با اسکن بارکد وارد سایت تولید کننده محصول می‌شوند و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما درباره محصول را ارائه می‌دهند.

یکی از اپلیکیشن‌های معتبر در این زمینه نرم افزار BeepScan است که می‌توانید از اینجا آن را نصب کنید.

بررسی تاریخ انقضاء در صورت عدم وجود در سایت‌های تاریخ انقضاء:

متأسفانه تاریخ انقضاء برخی برندها در وب‌سایت‌ها یافت نمی‌شود که این موضوع دلیل بر تقلبی بودن محصول نیست. دلیل این امر آن است که شرکت‌ها اطلاعات محصولات خود را با این وب‌سایت‌ها به اشتراک نمی‌گذارند. در چنین شرایطی می‌توانید اطلاعات تماس با برندی را که محصول را از آن خریده‌اید؛ پیدا کرده و بچ کد و نام محصول را به روابط مشتری ایمیل بزنید و در مورد تاریخ تولید و انقضاء سوال کنید.

شرایط نگهداری از عوامل تاثیر گذار بر عمر محصولات:

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در عمر مفید محصولات، شرایط نگهداری آن‌هاست. می‌توانید اصول نگهداری صحیح را از روی بسته بندی محصولات بررسی کنید.

به عنوان مثال باید محصولات را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این است که محصول را در یخچال نگهداری کنید. برخی از محصولات را می‌توان در یخچال نگهداری کرد، در حالی که برخی از محصولات نیز باید در دمای اتاق نگهداری شوند.


خرید و فروش و واردات و پخش و مشخصات انواع آبجو و قهوه و شکلات و انرژی زا و تجهیزات قهوه و کافی شاپ و مشتقات قهوه

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test